Bozar: CCB topwerk 3

Als laatste vind ik de campagne van Tide een topper, nl. ‘put stains back were they belong’ (ketchup, lipstick, ice cream) door Leo Burnett Mumbai. Ik ben al langer fan van de reclame-uitingen van Tide, en hoe deze de lat voor reclamemaken in de wasmiddelenmarkt hoger probeert te leggen.
Deze keer heeft Tide het niet gehouden bij een creatief idee, maar zijn ze ook op een originele manier met het medium omgesprongen. Om de vlekkenverwijderingskracht van Tide te demonstreren, werd er gebruik gemaakt van dubbele advertentiepagina’s. Deze pagina’s plakten aan elkaar en lieten een vlek na op de andere pagina van de lippenstift, de ketchup of het ijsje. De vlek was er makkelijk af te schrapen, met het achterliggende idee dat Tide de vlekken net zo makkelijk wegkrijgt.
De nieuwsgierigheid van het publiek werd ongetwijfeld geprikkeld door de aaneengeplakt pagina’s om te gaan ontdekken wat er te zien was, daardoor hebben ze meteen een aandachtvoordeel. Dit is dan ook het grote voordeel aan het creatief omspringen met het medium.
Daarnaast werkt de humoristische toets die gegeven is aan deze advertenties in op mijn waardering voor Tide. Zeker in deze markt van FMCG kan humor met betrekking op productvoordelen een meerwaarde geven.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: