Music for life (Reveal)

De Music For Life actie die dit jaar in het thema staat van ‘Moeders op de vlucht voor oorlog en geweld, geef hen een thuis’, is momenteel wel zeer actueel door de miljoenen vrouwen op de vlucht in Congo.

Het reclameluik wordt weer uitgewerkt in samenwerking met Mortierbrigade, die na de awardwinnende campagne vorig jaar wel hoge verwachtingen schept. Ze zijn op de proppen gekomen met het idee om de generiek van de serie ‘Thuis’ met beelden uit vluchtelingenkampen te voorzien in plaats van de beelden van de hoofdspelers. (Thuis, de enige ‘good old’ serie en die ik stiekem nog soms volg) Ik moet toegeven, het gaf mij een kippenvelmoment, de generiek die symbool staat voor huislijkheid, word hier helemaal vervreemd met de nodige impact als gevolg. Sterk gedaan! In een online luik wordt er dieper ingegaan op het vluchtelingenproblemathiek. Over elke personage in de generiek word een aflevering gemaakt waarin ze hun verhaal vertellen. De eerste spot staat al online op www.stubru.be.

De komende 10 dagen zal deze gewijzigde generiek uitgezonden worden om het thema in kaart te brengen.

In een tweede fase van de campagne komen de drie bewoners van het Glazen Huis aan bod. In een sober filmpje roepen zij iedereen op om zo gul mogelijk te geven voor Music For Life.
Gisteren maakte Marcel Vanthilt op de radio bekend wie het Glazen Huis mag intrekken om er 6 dagen op sapjes te moeten overleven. (Vanaf 19 december tot kerstavond). Dit is reeds voor de 3de keer Thomas Soete, ook is Siska Schoeters er weer bij net als vorig jaar, en tenslotte zal Sofie Lemaire een allereerste keer voet zetten in het Glazen Huis. Met het thema ‘moeders op de vlucht’ is er in het huis duidelijk voor een vrouwelijke meerderheid gekozen.

Tegen betaling zullen er 6 dagen lang verzoekplaatjes worden gedraaid op vraag van goeddoeners over het hele land. Iedereen kan weer meewerken aan de campagne, overal in het land zullen er weer heel wat benefietacties uitgevonden worden, om de opbrengst in het Glazen Huis in Gent te gaan ruilen voor een verzoeknummer.

Daarnaast zal natuurlijk ook de resterende Studio Brusselcrew aan het werk worden gezet voor deze Music for life editie. Zo zullen Bijvoorbeeld (Stijn Van De Voorde, Christof Lambrecht, Otto Jan Ham en Ilse Liebens) coaches tijdens Run For Life worden ingezet, waarbij in enkele Vlaamse grootsteden 24 uur lang een loopband komt te staan, waarop de inwoners hun steentje kunnen bijdragen (elke kilometer = 10 euro).
Linde Merckpoel en Sam De Bruyn krijgen de ‘ietwat’ zwaardere opdracht. Zij trekken op 15 december naar P3, een Zweedse radiozender die een eigen versie van Music For Life organiseert. Daar zullen ze een bed meekrijgen, waarmee ze op eigen kracht, zonder geld terug in Gent mee moeten geraken (Weliswaar met een basis voedselpakket van het Rode Kruis op zak). Hun laatste tussenstop zal in Breda vallen, waar een Nederlandse zender, ook aan hun Music For Life uitzendingen bezig zullen zijn. (Voor elke kilometer met het bed onder de arm, zal 10 euro in de Music For Lifekas terecht komen).

Het themalied Home, werd gemaakt door Tom Helsen in samenwerking met Geike Arnaet (ex-Hooverphonic). De opbrengst van deze single gaat integraal naar Music For live.

De Nationale Loterij brengt een speciaal Win For Life-lot op de markt, waarvan de opbrengst gedeeltelijk naar de actie gaat.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: