De wereld in 2015: ECO-MIND

Door de vrijheid en de wijdverspreidheid van meningsuiting wordt de consument steeds slimmer en kritischer. Nieuwe media zorgen ervoor dat iedereen zijn mening kan uiten. Zo hebben merken nog maar weinig controle over wat er gezegd wordt over hen. We komen in een review-economie terecht, waar misleidende marketingstrategieën doorzichtig worden, en waar ecologie en eerlijke handel belangrijke thema’s worden.  Ontwerpers uit verschillende vakgebieden worden verplicht om een shift te maken naar duurzaamheid, ecologie en recyclage.

Linksboven: Stadhuis van Chicago met daktuin, alle plaats in de stad wordt benut om groen te plaatsen.
Rechtsboven: Het MAS in Antwerpen ontworpen door Neutelings Rietdijk Architecten.
Linksonder: duurzame Sjanghai Tower ontworpen door Gensler om meer plaats voor kantoren en woonsten te creëren in de stad.
Rechtsonder: Straatlamp op zonne-energie, de Cradle to Cradle filosofie is een nieuwe kijk op duurzaam ontwerpen, Gerecycleerde container kantoorgebouwen van Puma.

Model draagt Allstarjurk van Jean-Charles De Castelbajac.
Voetbal gerecycleerd tot handtas.
Milieuvriendelijke denimcollectie van Marithé en Francois Girbaud, bewerkt met laserstralen i.p.v. 100-en liters water

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: